niedziela, 10 kwietnia 2011

Atrocious (2010). Kolejny horror stylizowany na dokument!

W kwietniu 2010 roku hiszpańska policja odnajduje 37 godzin nagrań  przerażających dowodów, które pomagają w wyjaśnieniu makabrycznych morderstw 5 osobowej rodziny Quintanilla, która chcąc wypocząć wyjeżdża do domku letniskowego. To co spotkało rodzinę na miejscu zostało zarejestrowane przez kamerę rodzeństwa Cristiana i July, którzy w poszukiwaniu przygód, zamiarowali przyjrzeć się miejscowej legendzie opowiadającej o zamordowanej niegdyś dziewczynie...


To krótkie streszczenie fabuły filmu przypomina nam niewątpliwie horror sprzed kilkunastu lat- The Blair Witch Project. Film został już okrzyknięty mianem hiszpańskiego Blair Witch . Podobny będzie pod wieloma względami: tutaj też będzie tajemnicza i mroczna legenda, morderstwo ekipy oraz odnalezienie materiałów filmowych przez lokalny patrol policji. Jak widać historia lubi się powtarzać. Produkcja została już zaprezentowana na kilku festiwalach i zdobyła przychylne recenzje. Ciekaw jestem czy i w Polsce  fanom found-footage-movies również przypadnie  do gustu. Reżyserem i scenarzystą filmu jest Fernando Barreda Luna. Światło dzienne film ujrzał 15 października 2010 roku (premiera światowa), nie wiadomo jeszcze kiedy będziemy mogli ujrzeć  go w Polsce. Jako ciekawostkę dodam, że film przypadł do gustu producentowi Paranormal Activity- Jason Blum oraz Brain Kavanaugh-Jones ("Insidious"), którzy planują realizację remake'u hiszpańskiego horroru.


http://www.filmweb.pl/
http://niezlekino.pl/
Polecam również oficjalną stronę filmu, gdzie można sobie poczytać więcej na temat tego filmu: http://atrociousthemovie.com/web/
Autor: Konrad

6 komentarzy:

  1. Przyznam szczerze, że Hiszpanie w swojej grozie coraz bardziej mi się podobają. Tchnęli odrobiną świeżości w nudny już nieco schemat europejskich horrorów.
    Powyższy tytuł niewiele mi jednak mówi, ale skoro a'la dokumenty są teraz na czasie, to chętnie go obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że Hiszpanie naprawdę się rozkręcają :) Ale to dobrze, bo horrory, które wypuścili do tej pory mogłyby konkurować z niejednym straszakiem z USA. Mi osobiście narobiłeś smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog! Znalazłam go przez bloga Agnieszki. Dodaję do ulubionych u siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, ciężko film znaleźć. Myślałam, że może juz gdzieś będzie dostępny, a tu lipa. No cóż...trzeba będzie jeszcze poczekać :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie Agnieszka, że próbowałaś go szukać. Ja się nawet nie zawiaduję, ponieważ prędkość Internetu niestety nie pozwoli mi na ściąganie jakichkolwiek filmów...

    Dlatego też czekam aż pojawi się w kinach;P

    OdpowiedzUsuń
  6. Oczywiście na kino też liczę, ale obawiam się, że to trochę potrwa...tym bardziej, że nie spotkałam się jak na razie z jakąś szeroko zakrojoną kampanią reklamową tego filmu.
    Nawet online jeszcze nie ma :/

    OdpowiedzUsuń